Sandra, Meldpunt Overlast Scheveningen

Sandra Meldpunt Overlast Scheveningen

Sandra werkt voor het 2e jaar voor het Meldpunt Overlast Scheveningen.

Sandra Meldpunt Overlast Scheveningen

‘Ik ben Sandra en werk voor het 2e jaar voor het Meldpunt Overlast Scheveningen. Vorig jaar was het Meldpunt een pilot, en het was een succes. Het is daarom onderdeel geworden van een bestaande afdeling binnen de Handhavingsorganisatie van de gemeente. Het team is groter en er zit veel expertise. Daar leer ik veel van. 

Er belde een mevrouw… ze woont al 40 jaar op Scheveningen en wilde alleen even weten of mensen ook echt bellen als ze overlast ervaren. Ze had zelf nooit last, zei ze. Of een mevrouw van een surfschool die contact opnam over rottend zeewier op het strand, het was een enorme berg! Dan moet je toch gaan rondvragen wat eraan gedaan kan worden.

Wat mij opvalt is dat er dit jaar minder telefonische meldingen binnenkomen in vergelijking met de app. Dat is prima, zolang mensen een volledige omschrijving geven. Een appmelding met een duidelijk verhaal en het liefst nog een foto, daar kunnen we wat mee!

 Samen tot de oplossing komen, daar word ik blij van

Wat ik meemaak? Laatst kregen we een melding over een foutgeparkeerde auto. Het bleek een gezin uit het buitenland te zijn. Ze waren op vakantie en hadden hun auto in een gebied gezet waar een parkeerverbod van kracht was in verband met de paddentrek. En die was inmiddels ook begonnen. Ze konden geen kant op! Uiteindelijk zijn ze bevrijd door een nauwe, snelle samenwerking met collega-handhavers. Er moest zelfs een hek doorgeknipt worden om dit gezin eruit te halen. Dat is een mooi voorbeeld van samenwerken en tot een oplossing komen.  

Wat ik leuk vind aan mijn werk? Met de mensen meedenken en samen tot de oplossing komen, daar word ik blij van.